Maja und Sofie's reise ♥

Kapitel 2


[Sofie]
När jag mött Maja så gick vi till ICA och satte oss utanför på en bänk och snackade när två killar från skolan plötslig kom, "Åh är det inte Tokio Hotel töntarna, ska inte ni va hos era emokillar" Sa en utav killarna, jag kände hur ilskan kom och jag blev allt argare och argare, "Håll käften, ett ord till och jag kastrerar dig" Skrek jag till honom.

"Asså nej nu jävlar, säger dom nå mer så åker dom på en smäll" Sa Maja och jag verkligen såg hur arg hon var och när hon var arg så var det inget att leka med. "Vi tittar om dom säger någonting när dom kommer ut från affären" Sa jag och vände mig så jag precis såg dörröppningen till affären.

Vi satt där och väntade..och väntade, till slut så gick vi in i affären och köpte en stor coca-cola och varsin marabou, "Kom vi går hem till mig och skiter i idoterna" Sa jag och började gå hem till mig, "Ja, kan inte jag sova hos dig ikväll så åker vi till skolan tillsammans imorgon" Sa Maja och följde efter mig.

"Jo jag kan fråga mamma när vi kommer hem, och då kan vi fråga om hon har snackat med pappa om Maldiverna också" Sa jag och flinade. "Ja, jag smsar mamma och frågar nu om jag får sova hos dig" Sa Maja, "Ja" Sa jag och sedan hördes det ett plingande i Majas telefon. Maja tog upp sin telefon och läste smset när hon plötsligt utbrister "Jag fick sova hos dig" med världens leende på läpparna.

"Yes, fan va kul" Sa jag och började skratta, Maja började också skratta och frågade "Varför skrattar vi egentligen?", "Jag har ingen aning" Sa jag och fortsatte att skratta. "Knäppis" Sa Maja mellan skratten. När vi kom hem till mig så gick vi in till tv rummet där mamma och pappa satt och tittade på tv.

[Maja]
Vi gick in till deras tv rum där Sofies mamma och pappa satt och tittade på något program på tv:n. "Hallå har ni snackat nå om att Maja får följa med till Maldiverna eller?" Sa Sofie och hennes blick fladdrade mellan hennes mamma och pappa. Sofie's mamma tittade på hennes pappa och sa "Ja, hon får följa med, men jag ska prata med Maja's mamma och pappa också"

"Jag har pratat med mamma och pappa och dom sa att jag fick om jag fick för er" Sa jag och tittade på Sofie's mamma. "Jaha okej, men jag pratar mer med din mamma imorgon" Sa Sofie's mamma, jag och Sofie gick upp till Sofie's rum och satte oss vid en varsin data, vi båda loggade in på msn och där satt vi kanske en timme och gick sedan och bäddade min säng som jag skulle sova i.

"Du kan få välja en film som vi ska titta på innan vi lägger oss" Sa Sofie och jag började gå mot hennes skåp med filmer i, jag ville ju självklart se en Tokio Hotel film och eftersom Sofie hade alla filmer med dom så valde jag en gammal film, "Här" Sa jag och gav filmen till Sofie, "Ja den tittar vi på, det var ju sjukt länge sen jag såg Schrei live dvd:n så det blir perfekt" Sa Sofie och stoppade in filmen.

Vi gick till badrummet och borstade tänderna och när vi gick förbi Melissas rum så tittade jag in och där låg hon och sov, så himla söt. "Är Melissa 6 eller 7 år?" Frågade jag Sofie när vi var påväg till Sofie's rum igen. "Hon är 6" Sa Sofie och öppnade dörren till hennes sovrum. "Jonathan då?" Sa jag och tittade på Sofie, "Han är 10" Sa Sofie och vi gick in och la oss och knäppte igång filmen och började snacka, efter ett tag så somnade vi båda till filmen.

Kommentera för mera ^^

Kommentarer
Postat av: Maja The Cooling, världens bästa :D<3

YeeeeeeeeeeeeeeeY :D

Älska älska älska :D

Meeeer :D<3333333333

2010-05-11 @ 22:20:34
Postat av: Maja

Asbraaaaaaaaaaa!! :D:D:D

Meeeeeeer! :D <33333333333

2010-05-12 @ 15:17:49
URL: http://mekay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0