Maja und Sofie's reise ♥

Kapitel 3


[Maja]
Nästa dag vaknar vi båda av väckarklockan vid 6, "Åh stäng av oljudet" Sa jag till Sofie och hon stängde av väckarklockan och vände på sig, åh va skönt, nu kan man sova lite till tänkte jag för mig själv men efter några sekunder så kommer Melissa in och hoppar upp i min säng och börjar hoppa.

"Nej Melissa, ta det lungt och dra härifrån" Sa Sofie och jag började skratta och sa "Hon med bra morgonhumör här vettu", "Ja, men hon är ju så dryg, det måste du erkänna själv ju" Sa Sofie och skrattade för sig själv. "Visst kanske lite, men inte så ofta" Sa jag och satte mig upp i sängen.

"Kom nu så kliver vi upp och käkar frukost" Sa jag och drog av mitt täcke och reste mig upp från sängen. "Jaja jag kommer" Sa Sofie och satte sig upp med världens ruffsigaste hår, "Vad har du gjort inatt då?" Sa jag och pekade på hennes hår. "Äsch tyst nu, du ser ju exakt lika ut" Sa Sofie och flinade.

Sofie klev upp och vi gick ner och satte oss vid bordet och började käka frukosten som var framdukad, "Idag går vi väl bara till 1 va eftersom det är fredag?" Sa Sofie och tittade på mig, "Ja för fredagar slutar vi väl runt 1" Sa jag och tog en sista tugga av min macka. "Ja jag tror det, vänta lite jag kan titta" Sa Sofie och reste sig och gick till skåpet där hon hade schemat.

"Jo det är kvart i 1 idag" Sa Sofie med ett stort flin. "Yay" Sa jag och drack upp min oboy, Sofie som alltid var seg hade inte hunnit äta upp sin macka eller druckit upp sin oboy.. "Min lilla segis, de är du" Sa jag och log mot Sofie, "Klaga inte" Sa Sofie och skrattade. När vi käkat klart så ställde vi undan vårat glas och gick upp och började fixa oss innan vi skulle dra till skolan.

[Sofie]
Vi gick upp och gick in i mitt rum och jag tog med mig mina kläder till badrummet och bytte om medans Maja bytte om i mitt rum, när jag klätt på mig så öppnade jag dörren så Maja skulle se att jag bytt om så hon kunde komma in och sminka sig och efter bara någon minut så kom in och började sminka sig.

"Åh det blir aldrig bra, jag ser helt fail ut" Skrek jag och slängde ner kajalen i necessären. Maja stannade upp med sminkandet och sa "Jodå det ser bra ut och du är fin sådär", "Nej ful är ordet vad jag just är" envisades jag med. "Nej sluta nu" Sa Maja och fortsatte att sminka sig.

"Kan du sminka mina ögon så som Bill har?" Sa jag och tittade på Maja, "Jag tror det, men jag kan försöka för vi har väl tid på oss" Sa Maja och tog fram sin mobil och tittade på klockan, "Ja det läre vi väl ha" Sa jag och tog fram kajalen åt Maja, "Jo vi har över en timme på oss" Sa Maja.

"Okej, men hjälp mig sen när du är klar då" Sa jag och gick in till mitt rum och bäddade min och Maja's säng, "Ja kom nudå för jag är klar nu" Ropade Maja och jag började gå mot toan, "Kommer" Sa jag. "Så sätt dig där på stolen då så ska jag försöka.

Maja började sminka mig och efter ett tag så var hon klar, "Så ställ dig upp och titta om det blev bra nu" Sa Maja, jag ställde mig upp och tittade mig i spegeln. "Åh wow tack! du sminkar skitbra, tack så mycket bästa vän" Sa jag och log mot Maja, "Inga problem" Sa Maja och log tillbaka till mig.

Kommentera för mera ^^

Kommentarer
Postat av: Maja The Cooling, världens bästa ;D<3

:D<3

Skit bra, som vanligt ;D<333

Meeeer :D<333

2010-05-12 @ 19:01:31
Postat av: ella

mer :D <33333

2010-05-12 @ 21:23:23
URL: http://palmenella.blogg.se/
Postat av: Maja

Ohh! Maja like :D:D:D

Maja lööööööööööööööve :D:D:D

Meeeeer! :D <333333333333333

2010-05-13 @ 14:46:35
URL: http://mekay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0