Maja und Sofie's reise ♥

Kapitel 5


[Maja]
Jag vaknade av att Sofie's mamma sa till oss att planet skulle landa snart, jag satte mig upp och gäspade, Sofie reste också på sig, "Sovit gott?"Sa jag och tittade på Sofie som just precis gäspade. "Hm, ja men det hade iallafall kunnat varit lite bättre att sova på, stolarna är ju inte precis som en skön säng" Sa Sofie och skrattade.

"Ja det håller jag med om, men jag sov iallafall gott denna stund som var" Sa jag och tittade på Sofie, vi landade och fick sedan kliva av, vi fick med oss våra väskor och gick sedan ut och tog en taxi hem till hotellet.

"Tänk vad coolt om vi skulle få typ rum 483 som Tokio Hotel hade, men det är nog ingen risk att vi får just det numret" Sa Sofie med en liten halvledsen min, "Jo det skulle ju vara kul om det blev det numret" Sa jag och klev ur taxin som just stannat utanför vårat hotell.

Vi gick in och Sofie's pappa checkade in oss, "Pappa vilket hotellrum?" Sa Sofie och skyndade sig till sin pappa för att få veta, "286" Sa Sofie's pappa och flinade, "Sa ju de" Sa Sofie och tittade besviket på mig, "Jaja hade du förväntat dig rum 483 eller" Sa jag och flinade.

[Sofie]
"Nej men alltså det hade varit coolt med det numret" Sa jag och tittade på Maja, "Ja" Sa Maja och vi gick in i hissen för att åka upp till vårat rum, när vi klivit ur hissen så gick vi direkt till rummet och låste upp och gick in, det första jag och Maja gjorde när vi kom in var att springa och slänga oss på sängarna.

"Fan va mysigt, här ska vi va lite mer än en vecka, vi kommer ha så kul" Sa Maja och tittade upp i taket, "Ja, vad tänker du på?" Frågade jag och tittade på Maja som låg bredvid mig i sängen och tittade upp i taket.

"Jag tänker på Georg" Sa Maja och jag såg att en tår rann ner för hennes kind, "Gumman gråt inte, varför gråter du för Georg, vad är det nu?" Sa jag och kramade om min bästa vän, "Jag saknar honom så mycket sen Tokio Hotel konserten och sen du tog med mig på M&G i Stockholm, jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig för att du valde att ta med just mig" Sa Maja.

"Gumman du behöver inte tacka mig, jag tog ju bara med min bästa vän och det är ju dig jag ville ha med" Sa jag och tittade henne i ögonen, "Jo, men jag saknar Georg från då jag stod där emellan killarna och höll om Georg" Sa Maja och tårarna bara rann ner för hennes kinder.

Kommentera för mera ^^

Kommentarer
Postat av: Maja The Cooling, världens bästa :D<3

GAAAAAAAAH :D<3333

Meeer ;D<333

2010-05-17 @ 01:32:37
Postat av: arnää

åh, den äg :D

mer! <3

2010-05-17 @ 15:38:14
URL: http://emkau.blogg.se/
Postat av: maja

Asbra :D:D:D <3333333

2010-05-17 @ 16:06:08
URL: http://mekay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0