Maja und Sofie's reise ♥

Kapitel 8


[Sofie]
Vi sprang upp till hotellet och när vi kom in så gick vi och tog en hiss till våran våning, vi stod där och pratade och när hissen stannat så gick vi bara raka vägen ut utan att titta oss för och så märkte jag att både jag och Maja krockade med någon.

"Ursäkta" Sa jag på engelska och tittade upp och såg vem jag krockat med, det var Tom och jag kunde bara inte låta bli att le, han sa att det var okej och frågade om vi inte skulle med ner på stranden ett litet tag, men eftersom vi skulle hem så berättade vi inte att vi kunde, men att vi kunde ses imorgon om dom ville, visst sa Bill och vi fortsatte att gå mot vårat rum.

"Vart har ni varit" var det första vi hörde när vi kom in till vårat rum, "Ute bara" Sa jag och tittade på Maja som flinade, "vad nudå?" Sa Pappa och hans blick fladdrade mellan mig och Maja.

"Nej ingenting" Sa jag och skrattade, "Men om det inte var någonting så skulle ni ju inte titta på varandra sådär och skratta" Sa Pappa, "Jaja men hejdå" Sa jag och tog tag i Majas arm och vi gick in till vårat rum.

"Dryg pappa jag har va?" Sa jag och tittade på Maja som satt sig på sängen. "Nejdå" Sa Maja och flinade, jag satte mig i skräddarsits på min sida av sängen och Maja satte sig lika och vi började prata.

[Maja]
Vi satt där och pratade om vad som hade hänt dom senaste timmarna och hur det skulle bli imorgon, skulle vi få träffa dom mer? vad skulle hända? skulle folk märka vilka dom var? tankarna flög runt i mitt huvud.

"Snälla Sofie hjälp mig, massa tankar snurrar runt i mitt huvud, jag kommer få huvudvärk snart" Sa jag och skrattade, "Ta de bara lugnt, det blir bra" Sa Sofie som också skrattade.

"Kom nu, vi ska ner och äta mat" Ropade Sofie's mamma som stod utanför våran dörr, "Jaja vi kommer" Ropade Sofie tillbaka och reste på sig. "Jag kommer snart, ska bara ta av mig den blöta bikinin" Sa Sofie och gick iväg till toan, jag bytte om fort innan Sofie kom tillbaka och vart klar när hon öppnade dörren.

"Kom ska vi gå nu?" Sa jag och rotade efter ett par skor i min väska, jag hittade ett par flip flop skor som jag tog på mig, "Vänta, jag kommer om 5 sekunder" Sa Sofie, och när Sofie brukade säga så då visste jag att det skulle ta ett tag, så jag började ironiskt räkna till 5, "Hallå, nu har det gått 5 sekunder kom nu" Sa jag och öppnade dörren.

"Jaja jag kommer nu, ska bara ta på mig mina skor" Sa Sofie och började ta på sig sina gladiatorsandaler, "Klar nu" Sa Sofie och reste på sig och vi gick ut från rummet och till hennes familj som stod och väntade på oss.

Kommentera för mera ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

GAAAAAAAAAAH :D

Meeeer ;D

Du ska ju ändå sitta hemma hela dan så då kan du ju skriva :D<3

2010-05-26 @ 11:57:09
Postat av: nämen jag heter ella! :))))

Mer! :D <33333333

2010-05-26 @ 16:43:52
URL: http://somella.blogg.se/
Postat av: lydia

Gärna mer ! :)

2010-05-26 @ 17:34:42
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: arnää

more! ;D

2010-05-30 @ 18:15:52
URL: http://emkau.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0