Maja und Sofie's reise ♥

KAPITEL 1


[Sofie]
"Sofie, kan du komma ner en sväng" Hörde jag mamma ropa från nedervåningen.
"Ja vänta jag kommer om 5 sekunder" ropade jag. Jag skrev strax tillbaka till min bästa vän på msn och sprang sedan ner för trappan. "Vad ville du?" Sa jag och tittade på mamma.

"Ja, pappa och jag har bestämt att vi ska åka till Maldiverna om en månad nästan, och du ska med då, Jonathan och Melissa ska också med" Sa mamma. Åh nej inte mina jobbiga småsyskon, jag kommer aldrig klara semestern då tänkte jag för mig själv. "Jag följer med på ett villkor mamma" Sa jag och satte mig vid bordet.

Mamma stannade plötsligt upp med disken och sa "Vad för villkor", "Att min bästa vän får följa med" Sa jag och gav min mamma en bitchblick, "Vem då? Maja eller?" Sa mamma och fortsatte med de hon höll på med. "Ja Maja Sjöberg" Sa jag och reste mig från stolen för att gå upp tillbaka till datan. "Ja det läre väl gå men jag ska prata med pappa om det först" Sa mamma och jag började gå upp för trappan till mitt rum.

Jag satte mig vid datan igen och skrev till Maja "Tillbaka, mamma ville att jag skulle komma ner.. Hon sa att vi skulle till Maldiverna om ungefär en månad, och gissa vad.. Jonathan och Melissa ska med, ofta jag orkar med dom, snälla följ med mig till Maldiverna! Jag frågade mamma om du fick följa med, hon skulle snacka med pappa så vi får väl antagligen ett svar snart"

"Åh nice, jag vill gärna följa med, tänk du och jag ligga och steka på en strand i Maldiverna, vi kommer ha fett kul ifall det går" Skrev Maja tillbaka till mig. Vi fortsatte att chatta ett tag tills Maja skulle äta, "Men du. vänta lite jag ska gå och äta nu, men kommer tillbaka snart" Skrev Maja.

[Maja]
"Men du. vänta lite jag ska gå och äta nu, men kommer tillbaka snart" Skrev jag till Sofie och skyndade mig ner till köket där familjen precis satt sig för att äta. Jag satte mig vid bordet och funderade på om jag skulle berätta för mamma och pappa hur jag och Sofie hade tänkt, "Får jag.." Började jag, både mamma och pappa tittade på mig.

"Får vad?" Frågade pappa, "Jo alltså Sofie's familj ska åka till Maldiverna om ungefär en månad.. och Sofie vill ha med mig för hon vill inte åka annars, så jag undrar om jag får följa med för er" Sa jag och tittade på mamma och pappa.

"Ja det läre du väl få, får du för dom så läre det väl gå för oss också" Sa pappa och log, yes, det gick, bara att hoppas att det går för Sofie nu då, men det gör det nog tänkte jag för mig själv. "Tack" Sa jag och fortsatte att äta. När jag käkat klart så sprang jag tillbaka till datan och skrev direkt till Sofie "Tillbaka, vet du? Jag frågade mamma och pappa om jag fick följa med er till Maldiverna, dom sa att jag fick om jag fick för er"

"Va? Är det sant, åh jag hoppas verkligen det går för mig nu, men jag tror nog att mamma och pappa säger ja" Skrev Sofie, "Va bra, för det kommer äga isåfall, men då måste vi ju ta ledigt från skolan också" Skrev jag och knäppte på hilf mir fliegen av Tokio Hotel.

"Ja vi ska vara borta i lite mer än 1 vecka, så vi får ta ledigt så länge då" Skrev Sofie till mig. Jag var så himla glad så jag skulle kunna springa flera varv runt huset och skrika, men hade jag gjort de så hade grannarna undrat vad det var för fel på mig, så jag bestämde mig för att inte göra det.

"Men du? Har du någonting för dig nu?" Avbröt Sofie mina tankar med. "Nej jag bara sitter här framför datan och drömmer" Skrev jag och började skratta för mig själv, "Bra då kan vi väl träffas?" Skrev Sofie, "Visst" Skrev jag och ropade till mamma att jag skulle gå ut med Sofie ett tag. "Bra jag går ut och möter dig" Skrev Sofie och loggade sedan ut.

Jag tog på mig min skinnjacka och gick sedan ut och började gå mot Sofie, jag tog fram min mobil och skickade ett sms till Sofie och skrev "Jag har börjat gått nu, ses snart" jag stoppade ner mobilen i fickan och någon minut senare så fick jag svar av henne "Bra, jag har också gått, ses"


Kommentera för mera! ^^

Kommentarer
Postat av: Maja The Cooling, bäst på hela jorden :D

Gaaaaaaaah! :D<33

Tralalalala! ;D

Moooooore, annars e du en död kvinna! O.O xD<33333

2010-05-11 @ 19:11:36
Postat av: Maja

Älskart redan! :D:D:D:D:D

Vill ha meeeeeeeeeeer!! :D <3333333333333

2010-05-11 @ 19:13:00
URL: http://mekay.blogg.se/
Postat av: arnää :]]

åh, den var fan bra! :D

more <3333

2010-05-11 @ 19:57:45
URL: http://emkau.blogg.se/
Postat av: ella

Bra, mera! :D <33333333

2010-05-11 @ 20:37:36
URL: http://palmenella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0